Czechów - serwis geocache

Piątek, 16 maja 2014 · dodano: 17.05.2014 | Komentarze 2

Jakiś czas temu dowiedziałem się, że mój kesz zniknął. Został ukradziony. Zrobiłem więc nowy pojemnik i postanowiłem pojechać do Czechowa.
Tym razem znów moim towarzyszem był Łukasz. Pogoda ciepła, słoneczna, ale bardzo wietrznie.
Wpierw musiałem udać się na Dolinki, gdzie umówiłem się z kumplem. Poza Łukaszem w wycieczce uczestniczył jeszcze Michał, najmłodszy z nas. Niestety ma niezbyt dobrą formę i zawsze był mocno w tyle, przez co musieliśmy na niego czekać. Tempo typowo turystyczne, bardzo mało szybszych momentów.
Dojechaliśmy do Czechowa, po czym kawałek dalej skręciliśmy w kierunku wzgórza. Było sucho, więc nie było problemów z wejściem. Oczywiście Michał był mocno w tyle.
Po dojściu na górę zauważyłem pewną zmianę. Otóż wcześniej, gdy chciałem dojść do ruin, musiałem przedzierać się przez nieaktywnego pastucha elektrycznego. Ogrodzenie jednak zostało przerwane, więc nie było problemu z przeprowadzeniem roweru.
Silny wiatr na pagórku był bardzo odczuwalny. Piach z ruin sypał w oczy.
Czechów - ruiny wiatraka
  • Czechów - ruiny wiatraka © PDX
Znalazłem krzaki, a wśród nich kamienie, pod którymi znajdował się poprzedni pojemnik. Udało mi się znaleźć pozostałość po keszu - kartkę informacyjną, która była przyklejona do pojemnika taśmą klejącą.  Cała była niestety szara, ledwo co można było odczytać. Gdy przyjrzałem się bliżej dojrzałem kawałek swojego maila i część nazwy skrzynki.
Czechów - widok ze wzgórza
  • Czechów - widok ze wzgórza © PDX
Czechów - ruiny wiatraka
  • Czechów - ruiny wiatraka © PDX
Wystarczyło podejść kawałek dalej, by zobaczyć bardzo ciekawy widok. Można zobaczyć meander Warty. Wcześniej tego widoku nie zauważyłem, bo nie podchodziłem na koniec szczytu wzgórza.

Czechów - widok ze wzgórza
  • Czechów - widok ze wzgórza © PDX
Posiedzieliśmy trochę, potem zeszliśmy na dół i jeszcze ruszyliśmy na Santok. Tam też posiedzieliśmy trochę czasu pod mostem. Droga powrotna z wiatrem. Młody Michał cały czas w tyle. Rozstaliśmy się na nowym moście i szybko pognałem do domu.
Wycieczka jednak dość długa, normalnie zajmowała by mi niecałe 2 godziny, ale ze względu na słabe tempo i częste, długie postoje wyprawa trwała ponad 4 godziny.