Sierpień, 2015

Strzelce Krajeńskie Wschód

Czwartek, 27 sierpnia 2015 · dodano: 29.08.2015 | Komentarze 0

Podczas niedawnej wycieczki kolejowej do Poznania zauważyłem, że wybudowany został nowy budynek stacji Strzelce Krajeńskie Wschód. Jeszcze miesiąc temu był on w budowie, a teraz powstał ładny, nowoczesny dworzec. Chciałem się przyjrzeć jemu z bliska i przy okazji odwiedzić tereny, po których dawno nie kręciłem.
Słonecznie, bez zmartwienia o deszcz czy burzę, jednak dosyć gorąco i duszno, więc pogoda ogólnie trochę męcząca.
Wpierw standardowy dojazd do Santoka. Nadal występuje informacja o zakazie wjazdu i objeździe do Płomykowa. Wszelkie jednak prace z kanalizacją i nawierzchnią w Santoku zostały nareszcie zakończone. Jezdnia jest w idealnym stanie, wszelkie dziury przestały istnieć.
Dojazd do Górek Noteckich przez Płomykowo i las. Następnie Przysieka i Zwierzyn. Na głównym skrzyżowaniu w miejscowości trafiam na budynek dworca. Prace nad budynkiem najwyraźniej jeszcze się nie zakończyły, ponieważ nadal stoją tu barierki.
Dworzec kolejowy w Zwierzyniu
  • Dworzec kolejowy w Zwierzyniu © PDX
Strzelce Krajeńskie Wschód
  • Strzelce Krajeńskie Wschód © PDX
Nowoczesny styl sprawia, że stacja wyróżnia się spośród pozostałych w tym regionie. Obok dworca powstała również fontanna.
Chwilę później zajechał tu szynobus "Kłodawka" który z Poznania zmierzał w kierunku Kostrzyna.
W drodze powrotnej zaczynam czuć spadek mocy. Tak to jest, jak się tak mało jeździ. Napój w bidonie szybko się skończył, więc odwiedziłem sklep w Górkach Noteckich i kupiłem wodę.
Powrót do Santoka przez Brzezinkę. Jest to krótsza droga, ale niestety dużo mniej komfortowa. Wszędzie pełno piachu.
Dalej Santok, Czechów i bezpieczny powrót do domu.

Na spokojnie do Różanek

Środa, 19 sierpnia 2015 · dodano: 20.08.2015 | Komentarze 0

Cel dzisiejszej przejażdżki bardzo konkretny - postanowiłem odwiedzić szkolnego kumpla, który mieszka w Różankach.
Temperatura przestała być już męcząca, więc jechało się przyjemnie. Bezchmurnie początkowo, potem już prawie bezchmurnie. Rewelacyjnie, tylko czasem przeszkadzał dość silny wiatr.
Początkowo myślałem, którą by trasą dojechać. Początkowo myślałem żeby przez Kłodawę, jednak jechałem tędy ostatnio. Z ruchliwej 22 też nie miałem ochoty korzystać. Pojechałem więc wpierw na Wawrów. Nowe rondo jest tu obecne od całkiem niedawna.
Rondo w Wawrowie
  • Rondo w Wawrowie © PDX
Następnie podjazd, zjazd, znowu podjazd, kolejny zjazd i pojawiam się w Wojcieszycach. Stamtąd już obieram kierunek na wschód, prosto na Różanki. Niestety jazdę utrudniał mi dość silny wiatr.
Dotarłem do znajomego, posiedziałem u niego ponad 2 godziny, sporo rozmów głównie odnośnie znajomych ze szkoły, którą niedawno ukończyliśmy. Zostałem również poczęstowany krupnikiem (mam na myśli zupę).
Początek drogi powrotnej taki sam, dojechałem do Wojcieszyc tym razem z wiatrem, skorzystałem jednak z drogi polnej, która prowadzi bezpośrednio do Gorzowa.
Fajnie to wygląda, jak z dzikich pól powoli wyłania się widok zabudowań gorzowskiego Górczyna.
Pole z zabudowaniami Gorzowa w tle
  • Pole z zabudowaniami Gorzowa w tle © PDX
Dalszy powrót standardowy.

Powrót do roweru

Niedziela, 16 sierpnia 2015 · dodano: 16.08.2015 | Komentarze 0

Rower w końcu naprawiony. Trochę z tym zwlekałem. Jak ostatnio wspominałem, mój zapał rowerowy spadł. Jednak tęsknota nadeszła, a zapał zaczyna wracać. Przypadek taki, że sprawny rower mniej zachęcał do jazdy niż uszkodzony, co teraz odczułem. Naprawa również lekko opóźniona, bo okazało się, że wentyl był za grupy do koła i musiałem kupić kolejną dętkę - tym razem z wentylem typu presta. W ogóle w lipcu ogromna lipa z wycieczkami rowerowymi, trzeba to koniecznie nadrobić. Mam w głowie jeszcze kilka ambitnych planów. Jednak wpierw trzeba sprawdzić stan formy. Od razu po naprawie wybrałem się w trasę.
Upalnie niestety, pragnienie często doskwierało, dość duszno, dużo słońca.
Jako cel obrałem sobie Santocko, gdzie został ukryty geocache. Akurat wóz gdzie ukryty jest kesz sprawdzałem w kwietniu, ale nie miałem pojęcia wtedy o istnieniu skrzynki.
Wpierw do Kłodawy, dalej Mironice i Santocko. Skrzynkę namierzyłem w miarę szybko, ukryta w bardzo charakterystycznym miejscu. Szybki wpis, schowanie i ruszam dalej.
Santocko - wóz strażacki
  • Santocko - wóz strażacki © PDX
Z Santocka pojechałem jeszcze do Marwic. Skorzystałem następnie z drogi, z której dawno nie korzystałem, która łączy Marwice z Wysoką.
Droga polna, dość wygodna, jednak miejscami sporo piachu. Jest tędy poprowadzony zielony szlak rowerowy. Droga prowadzi do lasu, dość gęstego, od razu robi się trochę ciemniej i słabiej czuć upał.
Droga lesna Marwice-Wysoka
  • Droga lesna Marwice-Wysoka © PDX
Tuż za lasem znowu pole, tym razem piachu bardzo dużo, aż nie da się normalnie jechać. Na szczęście nie musiałem długo czekać na asfalt.
Docieram do Wysokiej, droga wojewódzka doprowadziła mnie przez Baczynę do Gorzowa. Widać rozwój chmur burzowych. Będąc na Bulwarze Zachodnim widzę już błyskawice. Uciekam przed nadciągającą burzą. Jakieś kilkanaście minut po moim powrocie rozpoczęła się ostra nawałnica.