Rekreacyjnie po Gorzowie - były poligon wojskowy i pawilon widokowy

Sobota, 29 marca 2014 · dodano: 31.03.2014 | Komentarze 0

Kolejna wycieczka z Łukaszem, tym razem tylko po Gorzowie. Cel to zobaczenie obiektów w Gorzowie, których jeszcze nigdy nie odwiedziłem. Są to - pozostałości po byłym poligonie wojskowym przy ulicy Słowańskiej i pawilon widokowy znajdujący się w parku przy ul. Zacisze.
Pogoda rewelacyjna, ciepło. Dzisiejsza wycieczka to krótka przejażdżka po mieście, więc nie brałem żadnego napoju(wziąłem tylko trochę pieniędzy). Tempo wolne, głównie ze względu na towarzyski charakter wycieczki.
Na sam początek trochę geocachingu. Zgarnęliśmy mikrusy przy spichlerzu i na bulwarze.. Dalej ostry podjazd pod górę ulicą Olimpijską. Dalej jedziemy ul. Słowiańską. Nie miałem pojęcia, gdzie ten poligon dokładnie się znajduje, ale kolega mnie zaprowadził. Dotarliśmy do polnej drogi, o której istnieniu nie miałem pojęcia. Był to obszar pełen stromych urwisk. Wspięliśmy się na wzniesienie. Zauważyłem, że jestem na dość charakterystycznym wale w kształcie litery "C". Być może ma to jakiś związek z poligonem.
Zdjęcia z komórki - zapomniałem wziąć aparatu.
Łąka - Gorzów Wlkp
  • Łąka - Gorzów Wlkp © PDX
Było trochę przedzierania się przez zarośla. W końcu znaleźliśmy jakieś niewielkie ruiny.
Gorzów Wlkp. - ściana piachu
  • Gorzów Wlkp. - urwisko © PDX
Gorzów Wlkp. - pozostałości po byłym poligonie wojskowym
  • Gorzów Wlkp. - pozostałości po byłym poligonie wojskowym © PDX
Dalej dalszy ciąg przedzierania się przez zarośla. Niestety zauważyłem, że odpadła mi gdzieś osłonka na łańcuch. Nie wiedziałem, gdzie dokładnie ją zgubiłem, więc ruszyłem dalej.
Po pewnym czasie dostrzegamy z daleka ul. Słowiańską. Widać paradę motocyklistów, podobno dziś świętują rozpoczęcie sezonu.
W zaroślach blisko ulicy znajdujemy kolejne ruiny. Tym razem ta część poligonu jest ciekawsza, znajdujemy tutaj małe pomieszczenie.
Gorzów Wlkp. - pozostałości po byłym poligonie wojskowym
  • Gorzów Wlkp. - pozostałości po byłym poligonie wojskowym © PDX
Zdjęcia z wnętrza pomieszczenia wyszły robione za pomocą telefonu wyszły niestety rozmazane (mimo tego, że było tam jasno), ale i tak nic ciekawego tam nie było.
O poligonie dowiedziałem się dzięki geocachingowi, ale niestety znajdująca się tam skrzynka została zarchiwizowana.
Wróciliśmy na ul. Słowiańską i ruszyliśmy w kierunku Osiedla Staszica. Tam małe zakupy w lidlu, kupiłem jakąś podróbę frugo i ruszyliśmy dalej ulicą Matejki. Przedarliśmy się jakoś przez miasto i dotarliśmy do ul. Wyszyńskiego. Kawałek dalej odbijamy w bok w ul. Zacisze i zaczyna się park. Nigdy w nim nie byłem. Odbywał się tu nawet w zeszłym roku maraton MTB.
Wchodzimy pod górkę i docieramy do budowli na szczycie. Stąd rewelacyjny widok na Gorzów.
Gorzów Wlkp. - widok z Kozaczej Góry
  • Gorzów Wlkp. - widok z Kozaczej Góry © PDX
Gorzów Wlkp. - pawilon widokowy
  • Gorzów Wlkp. - pawilon widokowy © PDX
Tu również ukryty został geocache, ale nasze poszukiwania niestety nie były owocne. Poza tym po krótkim czasie doszła tu grupka ludzi, więc musieliśmy przerwać szukanie.
Zjechaliśmy więc w dół. Czas na drogę powrotną. Pożegnaliśmy się w centrum i każdy ruszył w swoją stronę. Przez tą chwilę udało mi się minimalnie podwyższyć średnią.