Ruiny pałacu w Kiełpinie

Środa, 9 maja 2012 · dodano: 09.05.2012 | Komentarze 1

Marek1985 polecił mi kilka stron o zabytkach w lubuskim. Wyczytałem, że w wiosce, przez którą dość często przejeżdżałem w zeszłym roku w kierunku Lubniewic, znajdują się ruiny pałacu. Tak więc zrobiłem małą traskę do Kiełpina i okolic.
Pałac nie był wcale bardzo łatwy do znalezienia. Pokręciłem się po wiosce, wbiłem na jakiś teren prywatny i przemierzałem wiele bezdroży. Znalazłem jakiś leśny park, więc myślałem, że w jego centrum znajdzie się pałac. Ale niestety nic. Na szczęście gdy wjechałem na teren prywatny z drugiej strony, to z daleka zobaczyłem tą budowlę. Z pałacu z XVIII w. zachowało się tylko parę ścian.
Kiełpin - ruiny pałacu z XVIII w. © PDX

By znaleźć się bliżej pałacyku, przeszedłem przez otwartą bramkę.
Kiełpin - ruiny pałacu © PDX

Niestety nie zbadałem całości pałacu, gdyż otaczało go dużo pokrzyw, a ja miałem krótkie spodenki. Kiedyś wlazłem tak w pokrzywy i okropnie żałowałem. Przez świąd miałem duże problemy z zaśnięciem.
Zbadam cały pałacyk w jakiś chłodniejszy dzień, gdy będę miał długie spodnie. Ciekawe miejsce, być może schowam tu kesza.
Powrót trochę inną drogą. Będąc w Dzierżowie zahaczyłem przy okazji na Złote Piaski, byłem tam ostatnio w grudniu. Jeziorko wygląda znacznie lepiej, gdy otacza je zieleń.
Dzierżów - Złote Piaski © PDX

Za Koszęcinem wbijam na wał i jadę nim do samego Gorzowa. Bardzo wygodnie się nim jechało, prawie tak jak po asfalcie. Początkowo ciągnął się wzdłuż Warty.
Most nad Wartą - droga ekspresowa S3 © PDX

Przejeżdżam pod mostem, teraz wał biegnie koło kanału Ulgi. Teraz trochę gorszy teren, więcej wertepów, ale jest dobrze. Później wbijam na drugą stronę kanału i wracam do bazy.