Szybka przejażdżka po okolicy

Środa, 21 maja 2014 · dodano: 22.05.2014 | Komentarze 4

Pogoda aż kusi. Bardzo ciepło, prawie upalnie i słonecznie. Póki taka pogoda jest, to trzeba korzystać, więc wybrałem się na przejażdżkę.

Wiatr był i czasem przeszkadzał, lecz generalnie to często pełnił funkcję chłodzącą.
Nie miałem zbytnio pomysłu na trasę, więc pojechałem do Lubna. Trasę dobrze znam, ale być może znajdę coś nowego lub coś, czego wcześniej nie zauważyłem. Korzystałem z asfaltowych dróg i ścieżek rowerowych, więc dziś zero terenu.
Dojazd do Lubna przez Baczynę. Dalej pod wiatr - najpierw podjazd, później Stanowice, a za Stanowicami zjazd przez las do Bogdańca. Nagle zatrzymałem się i zauważyłem pewną tabliczkę. Dowiedziałem się, że w tym miejscu znajdował się kiedyś cmentarz poniemiecki. Jednak żadnych nagrobków nie zauważyłem, poza tym to nie chciało mi się wchodzić w gęste krzaki w krótkich spodenkach.
Teren protestanckiego cmentarza niemieckiego
  • Teren protestanckiego cmentarza niemieckiego © PDX

Droga Stanowice-Bogdaniec
  • Droga Stanowice-Bogdaniec © PDX
No i jadę dalej. Po drodze patrzę w bok i zauważam coś ciekawego.
Za siatką i rzędem drzew zauważam drewnianą chatkę i jakiś pomost. Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem. Chciałem to obadać, jednak niestety nie zauważyłem żadnej drogi prowadzącej tam w pobliżu, a przez bezdroża nie będę się przedzierał. Wydaje mi się, że jest to część jakiegoś szlaku turystycznego, który zaczyna się w Bogdańcu przy leśniczówce. Ale pewności nie mam. Na pewno zbadam ten szlak innym razem i być może sprawdzę obiekt z bliska.
Coś świta między drzewami
  • Coś świta między drzewami © PDX
Następnie dojechałem do Bogdańca, a stamtąd standardowy powrót do GW przez Jenin i Łupowo.

PDX
| 21:02 czwartek, 22 maja 2014 | linkuj Dzięki za wyjaśnienia :)
Robak88
| 19:02 czwartek, 22 maja 2014 | linkuj Ten domek to czatownia. To miejsce zaznaczone jest na tablicy informacyjnej na wieży widokowej w Nowinach Wielkich. Wiele razy obok tej chatki przejeżdżałem i znajdziesz zdjęcia na moim blogu.
Wjazdów tam jest multum. W zasadzie warto się kierować szlakami nordic walking. Ja korzystam z wjazdu do lasu, który znajduje się przy drodze Bogdaniec-Stanowice. Jak zjedziesz z chodnika (ścieżki rowerowej) to kawałek dalej się droga w prawo, prowadząca do lasu, która zaprowadzi Cię w to miejsc i jeszcze dalej s kierunku niebieskiego szlaku rowerowego. Tą trasę maratony MTB nawet wykorzystywały.
Bartek | 16:33 czwartek, 22 maja 2014 | linkuj Witam. Drewniana chatka którą mijałeś znajduje się na szlakach Eko Nordic Walking: Dziesiątka Bogdaniecka i Szlak Trzech Młynów. Fajna trasa także dla rowerów. Polecam. Najłatwiej na nią wjechać skręcając w stronę Muzeum w Bogdańcu w las. Na stronie gminy Bogdaniec jest mapa i opis tych tras: http://www.bogdaniec.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=10&strona=1
Pozdrawiam.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa edyni