Tylko Gorzów

Staw Błotny w Gorzowie Wlkp.

Poniedziałek, 23 września 2013 · dodano: 23.09.2013 | Komentarze 1

Dziś nie miałem zbytnio ochoty na dłuższą trasę. Pogoda ponura, wietrznie i niezbyt ciepło.
Pojechałem do dziadków na os. Słoneczne, by zjeść obiad, po czym pojeździłem trochę po Gorzowie. Tempo spokojnie, nie miałem tego dnia zbyt dużo mocy.
Wspiąłem się na ul. Dobrą i skręciłem w ul. Srebrną. Jazda w terenie dość przyjemna. Przy TESCO skręcam i jadę ścieżką rowerową wzdłuż ul. Słowiańskiej.
Po zjeździe postanowiłem zahaczyć o Słowiankę, gdyż jest ukryty tam geocache. Jednak gdy znalazłem miejsce ukrycia, w pobliżu pojawiła się osoba zapewne czekająca na kogoś. Długo nie odchodziła. Nie mogłem w takich warunkach grzebać w krzakach, więc nie chciałem tracić czasu i ruszyłem dalej.
Przypomniałem sobie o stawie Błotnym przy ul. Błotnej, który minąłem podczas ostatniej masy. Postanowiłem bliżej przyjrzeć się temu miejscu.
Staw nie robi zbytnio wrażenia. Zauważyłem kilku wędkarzy i ścieżkę wokół zbiornika. Jednak nie robiłem fotorelacji, gdyż nie miałem ze sobą aparatu a bateria w telefonie wyczerpywała się. Udało mi się zrobić tylko jedno zdjęcie.
Staw Błotny w Gorzowie Wlkp © PDX

Droga powrotna pod ostrą górę (al. Odrodzenia), a potem już lajtowa.

Masa Krytyczna - Piaski i Staszica

Niedziela, 9 czerwca 2013 · dodano: 09.06.2013 | Komentarze 0

Kolejna masa krytyczna. Nie brałem tym razem aparatu, bo w sumie nie chciało mi się zdjęć robić, a po za tym to sporo zdjęć będzie można znaleźć na internecie. Postanowiłem natomiast śledzić i zapisać trasę masy na komórkowym GPS.
Co do pogody - troszeczkę chłodniej niż wczoraj, ale nadal gorąco.
Minęliśmy dzielnicę Piaski, gdzie dawno nie jeździłem. Podczas masy było dużo podjazdów i zjazdów. Dalej obok Słowianki i os. Staszica. W okolicach Askany spory zjazd, gdzie ogólne tempo masy wzrosło do 30 km\h. Wielu uczestników minęło organizatorów i rozpędzało się jeszcze bardziej. Mi się udało wyciągnąć 50 km\h.
Dalej ul. Sikorskiego z powrotem do placu przy katedrze, chwila odpoczynku i wróciłem do domu.http://www.gpsies.com/mapOnly.do?fileId=cpttfyqcahhaukyw

Gorzowska Masa Krytyczna

Piątek, 26 kwietnia 2013 · dodano: 26.04.2013 | Komentarze 2

Nadszedł czas na kolejną Masę Krytyczną w Gorzowie. Poprzednia miała odbyć się w marcu, lecz niestety została odwołana ze względu na trudne warunki pogodowe. Oczywiście pojechałem, w tym samym towarzystwie co w grudniu.
Pogoda - ciepło, ale sporo chmur, zanosiło się na deszcz. Wziąłem więc przypinaną do pleców składaną kurtkę przeciwdeszczową, lecz niestety nie przydała się w ogóle i tylko mi przeszkadzała.
Dojeżdżamy na miejsce zbiórki i czekamy na start...
Zbiórka Masy Krytycznej w Gorzowie © PDX

Po kilku minutach zaczynamy jazdę. Najpierw ulicą Sikorskiego, a potem Teatralną obok teatru. Potem przejazd ul. Warszawską. Podczas masy doskonaliłem technikę slalomu. Kilka razy z kumplami wylądowaliśmy na przodzie, przez co czuliśmy się jak elita.
Przejazd Masy Krytycznej w Gorzowie © PDX

Dalej przejeżdżaliśmy przez m.in. ul. Kosynierów Gdyńskich, al. 11 listopada, osiedle słoneczne, ul. Edwarda Jancarza i bulwar. Dalej przejechaliśmy przez Most Staromiejski i kontynuowaliśmy przejazd na Zawarciu.

Później znów przejechaliśmy przez most i skończyliśmy przejazd przy katedrze. Na zakończenie był mały koncert...
Zakończenie Masy Krytycznej w Gorzowie - koncert © PDX

Wszyscy się rozjechali. Spokojnie wróciłem do domu.

Temperatura:-3.0

Świąteczna Masa Krytyczna

Sobota, 22 grudnia 2012 · dodano: 22.12.2012 | Komentarze 3

Jakiś miesiąc temu dowiedziałem się o wydarzeniu zwanym jako ''Świąteczna Masa Krytyczna'' w Gorzowie Wlkp. Jest to przejazd dużej grupy rowerzystów przez miasto. Jednak ze względu na zbliżające się święta, na akcję trzeba było założyć czapkę mikołajową. Były też wcześniej akcje tego typu w Gorzowie, ale nie miałem zbytnio ochoty wtedy jechać. Dziś mi się zachciało zobaczyć jak to wszystko wygląda. Trasa krótka, więc nie zamarznę. Mróz ok. -3 st. Wcześniej była odwilż, cały śnieg stopniał, więc raczej nie będzie problemów z jazdą.
Pojechałem na miejsce zbiórki (pod katedrę) z kolegą Damianem. Na początku mało było rowerzystów, ale z czasem na miejsce przyjeżdżało coraz więcej osób. W masie wzięły udział w sumie 63 osoby.
Jeszcze nigdy na bloga nie wrzuciłem żadnej swojej fotki. Tak więc wrzucam teraz :)
PDX przed Masą Krytyczną © PDX

Spośród ludzi byli także tacy z kompletnym strojem św. Mikołaja.
Świąteczna Masa Krytyczna - Gorzów Wlkp. © PDX

Jakieś 10-15 minut po 12 ruszyliśmy. Trasa była zabezpieczona przez policję. Bardzo się fajnie jechało tak na luzie, bez żadnych samochodów na trasie. Jednak był troszkę tłok i tempo było dość wolne. Trasa wiodła m.in. koło teatru, koło starych murów i przez most staromiejski. Mróz trochę dawał w kość, palce trochę przymarzły pomimo noszenia rękawiczek. Czas minął dość szybko. Po powrocie na miejsce zbiórki grupa się rozłączyła, każdy pojechał w swoją stronę. Bardzo fajne przeżycie :) Trochę żałuję, że nie wziąłem udziału w poprzednich masach. Ale w następnym roku na pewno się pojawię.
Po Świątecznej Masie Krytycznej © PDX

Odprowadziłem jeszcze kumpla i postanowiłem jeszcze trochę się przejechać. Wydłużyłem drogę powrotną o jazdę po wałach.
Kanał Ulgi - Gorzów Wlkp. © PDX

Jestem zadowolony, że wziąłem udział w tym wydarzeniu :) Pozdrower.

Odebranie roweru z serwisu + okolica

Poniedziałek, 27 lutego 2012 · dodano: 27.02.2012 | Komentarze 0

Dziś odebrałem rower z serwisu (naprawa i przegląd, zaniosłem go w czwartek, 23 lutego). Jeździ się znakomicie, do tego została wymieniona osłonka na łańcuch. Stara, pęknięta osłonka bardzo przeszkadzała mi od października. Teraz jest idealnie.
Zostało mi trochę czasu przed zmrokiem, więc pokręciłem się po okolicy. Przejechałem się wałem koło mojego osiedla(w terenie jechało się dość dobrze) i następnie wróciłem ulicą. Niedługo zacznę sezon na dłuższe wycieczki...

Po Gorzowie - ruiny cmentarza żydowskiego

Niedziela, 11 grudnia 2011 · dodano: 11.12.2011 | Komentarze 0

Dzisiaj krótka wycieczka, bo zimno... W końcu wiatr osłabł i nie pada. Pogoda idealna, tylko niestety 4 stopnie na termometrze. Celem wycieczki było zwiedzenie ruin cmentarza żydowskiego. Po kilkunastu minutach znalazłem ten cmentarz. Znajduje się on przy ulicy Gwiaździstej. Trzeba było przejść przez 2 bramy. Przy głównym wejściu stał kamień - świadek, a nad nim tablica zapisana w trzech językach - hebrajskim, niemieckim i polskim
Kamień świadkiem © PDX

Gorzów - brama wejściowa do cmentarza żydowskiego © PDX

Na terenie cmentarza znajdowało się wiele zdewastowanych nagrobków i pomników. Większość z nich była ledwo czytelna.
Cmenarz żydowski w Gorzowie Wlkp. © PDX

Zdewastowane nagrobki © PDX

Ogrodzenie cmentarza żydowskiego w Gorzowie © PDX

Jeden ze zdewastowanych nagrobków - ledwo czytelny © PDX

Kawałek żydowskiego nagrobka - napisy w języku niemieckim © PDX

Po zwiedzeniu cmentarza pojechałem zobaczyć wyremontowany odcinek ulicy Dobrej. Zrobili wygodną, dość szeroką asfaltową ścieżkę rowerową. Jest lepiej niż myślałem. Sądziłem, że to będzie po prostu szeroki chodnik z polbruku dla pieszych i rowerzystów. Na końcu ścieżki dostrzegłem tabliczkę z odległościami do Baczyny i Lubna.
Ulica Dobra w Gorzowie Wlkp. - wersja 2.0 © PDX

Niestety część leśna ulicy Dobrej jest wciąż dziurawa. Minusem wycieczki była pęknięta osłonka na łańcuch, która czasami utrudniała zmienianie przerzutek i obcierała spodnie. Musiałem od czasu do czasu schodzić z roweru i poprawiać ten cholerny kawałek metalu. Potem jechałem ulicą Stalową, na której było sporo kałuż i błota. Następnie wjechałem na ścieżkę rowerową i udało mi się poprawić prędkość średnią. Ogólnie pokonałem sporo podjazdów.