XXIV Piknik Lotniczy w Trzebiczu Nowym

Sobota, 23 sierpnia 2014 · dodano: 23.08.2014 | Komentarze 3

W Trzebiczu Nowym byłem miesiąc temu na zawodach strongmanów, a dzisiejszego dnia odbyła się kolejna edycja pikniku lotniczego. Pomyślałem więc, by wybrać się tam i sprawdzić, co się tam dzieje.
Umówiłem się z Adrianem na wspólną jazdę. Miejsce spotkania to 8:30 na Statoilu przy Moście Lubuskim. Tak wcześnie, ponieważ Adrian chciał zdążyć na pokazy modeli zdalnie sterowanych o 11.
Niestety chłodno. Gdy ruszyłem to poczułem przenikliwy chłód. Jednak dość szybko się rozgrzałem.
Docieram na stację, czekam kilka minut i pojawia się Adi. No to jedziemy. Tempo raczej spokojne, zdecydowanie spokojniejsze od tego miesiąc temu.
Trasa taka sama jak wcześniej. W Goszczanowie zatrzymujemy się przy pomniku Jana Marii Vianney, by Adrian znalazł kesza. Tego kesza znalazłem dokładnie 5 miesięcy temu.
Geocaching w Goszczanowie
  • Geocaching w Goszczanowie © PDX
Trochę tam kropiło od czasu do czasu. Jechaliśmy z wiatrem, więc podróż bezproblemowa.
W Trzebiczu zatrzymujemy się, bo Adrian wyczytał na necie o jakiejś starej willi. Powstała w latach 20. XX wieku na zlecenie właściciela tamtejszego tartaku - Meiera. Obiekt popada w ruinę, ale wyróżnia się spośród innych budowli, głównie ze względu na swój kształt.
Willa fabrykancka w Trzebiczu
  • Willa fabrykancka w Trzebiczu © PDX
Wejście do budynku ciekawie ozdobione.
Po zwiedzeniu willi jedziemy dalej. W Osowie odbijamy w kierunku Trzebicza Nowego.
Reklama pikniku lotniczego przy wjeździe do Trzebicza Nowego
  • Reklama pikniku lotniczego przy wjeździe do Trzebicza Nowego © PDX
Niestety pierwsze wrażenie związane z imprezą mierne. Jedziemy se, a tu młodzież w odblaskowych kamizelkach pilnuje wejścia. Samochody kierują na parking, a nas nie chcieli wpuścić z rowerami. Nie wiem, w czym im rowery na terenie imprezy przeszkadzają. Kierowali nas na stojak, ale my nie będziemy naszych rowerków zostawiać. Skorzystaliśmy z wejścia obok krzaków i wbiliśmy na teren imprezy z rowerami.
Akurat planowaliśmy po chwili posiedzenia tu pojechać na Drezdenko, trochę pokeszować i wrócić. Ale ze względu na osoby pilnujące parking, plany legły w gruzach. Drugi raz to już na pewno by nas nie wpuścili w żaden sposób.
Modeli początkowo nie mogliśmy znaleźć, ludzi mało, ale samoloty już zaczęły swoje pokazy. Żółty samolot prowadzony przez Uwe Zimmermana szalał najbardziej.
Żółty samolocik pilotowany przez Uwe Zimmermanna
  • Żółty samolocik pilotowany przez Uwe Zimmermanna © PDX
Akrobacje powietrzne
  • Akrobacje powietrzne "Żółtego" © PDX
Pokazała się też paralotnia.
Start paralotni
  • Start paralotni © PDX
No i helikopter, który przyjmował chętnych do lotów widowiskowych.
Lądowanie helikoptera w Trzebiczu Nowym
  • Lądowanie helikoptera w Trzebiczu Nowym © PDX
Lotnisko w Trzebiczu Nowym - lądowanie paralotni
  • Lotnisko w Trzebiczu Nowym - lądowanie paralotni © PDX
XXIV Piknik Lotniczy w Trzebiczu Nowym
  • XXIV Piknik Lotniczy w Trzebiczu Nowym © PDX
Na miejscu było zimno. Podczas jazdy ciepło, bo praca mięśni grzała, a podczas długiego postoju to już nie. Byłem ubrany jak na lato, mimo niezbyt wysokiej temperatury.
Adrian w końcu znajduje miejsce, gdzie znajdują się modele samolotów. Również się tam udaję.
Zdalnie sterowane modele samolotów i helikopterów
  • Zdalnie sterowane modele samolotów i helikopterów © PDX
Zdalnie sterowany samolocik
  • Zdalnie sterowany samolocik "Thunderbolt" © PDX
Można było zobaczyć nie tylko modele samolotów. Były również samochody, czołgi i łódki.
Zdalnie sterowane modele pojazdów lądowych
  • Zdalnie sterowane modele pojazdów lądowych © PDX
Zdalnie sterowane modele łódek
  • Zdalnie sterowane modele łódek © PDX
Siedzimy tak i robimy od czasu do czasu fotki, gdy pod sceną zaczyna się coś dziać. Przyszła orkiestra dęta z Drezdenka. Oprócz klasycznych melodii dla instrumentów dętych, grali również takie hity jak "U M C A".
XXIV Piknik Lotniczy w Trzebiczu Nowym - występ orkiestry dętej
  • XXIV Piknik Lotniczy w Trzebiczu Nowym - występ orkiestry dętej © PDX
Wracam na lotnisko, by dalej oglądać loty samolotowe.

• "Żółty" dymi © PDX
Dym na lotnisku w Trzebiczu Nowym
  • Dym na lotnisku w Trzebiczu Nowym © PDX

• "Żółty" szaleje © PDX
Po 14 na miejsce przyjeżdża ekipa z Witnicy, czyli TomekMichał. Wszyscy lecimy oglądać samoloty. Szkoda, że przelot kosztuje aż stówę, bo chętnie bym sobie polatał. Niestety bateria w aparacie wyczerpała się, więc trzeba było korzystać z telefonu.
Przelot białego samolotu
  • Pokazy Zimmermana na lądzie © PDX
Ekipa rowerzystów w Trzebiczu Nowym
  • Ekipa rowerzystów w Trzebiczu Nowym © PDX
Pojawił się też Dromader, który był obecny na zawodach Strongmanów miesiąc temu. Lał wodę jak zwykle.
Dromader leje wodę
  • Dromader leje wodę © PDX
Pokazy lotnicze w Trzebiczu Nowym
  • Pokazy lotnicze w Trzebiczu Nowym © PDX
Dromader i helikopter
  • Dromader i helikopter © PDX
Pokazy lotnicze w Trzebiczu Nowym
  • Pokazy lotnicze w Trzebiczu Nowym © PDX
Poszedłem też sprawdzić różne stoiska handlowe. Obecne było stoisko nadleśnictwa, to samo co miesiąc temu, oraz punkt gastronomiczny. Kupiłem to co ostatnio, czyli drogą, ale długą kiełbasę.
Nic ciekawego się nie dzieje, więc o 16 zmywamy się. Powrót w czwórkę, ale niestety pod wiatr. Dodatkowo zmieniliśmy trasę i w Trzebiczu odbiliśmy w kierunku Starego Kurowa. Odwiedziliśmy wsie takie jak Przynotecko i Pławin. Niestety coś nie miałem zbytnio mocy. Wiatr nieźle dawał się we znaki. Michał narzucił ostre tempo i nie mogłem jakoś się do niego dopasować. Większą część czasu byłem daleko w tyle, jechałem swoim tempem. Czasem do mnie zajechał Tomek albo Adrian.
Jedziemy przez Stare Kurowo, Zwierzyn i Strzelce Krajeńskie. Wydłużyliśmy więc trochę trasę.
Przy krajówce zrobiliśmy sobie krótki postój.
Postój przy krajowej 22
  • Postój przy krajowej 22 © PDX
Ja cały czas w tyle. Korzystaliśmy też ze ścieżek rowerowych w pobliżu Różanek.
Na krajówce cały czas jakieś podjazdy i zjazdy. Nie było więc nudno.
Gdy dojechaliśmy do Gorzowa, to nieźle pędzili. Ni cholery nie mogłem ich dogonić, a akurat trochę sił mi wróciło. Na rondzie Piłsudskiego w końcu się do nich zbliżyłem. Akurat ten moment wykorzystałem na pożegnanie. Oni pojechali Aleją Odrodzenia, a ja ruszyłem w przeciwnym kierunku.
Dalszy powrót bez pośpiechu przez Most Lubuski. No i zupełnie niespodziewanie padł kolejny rekord dystansu - 109,10 km. Nieźle...